بلوک پازلی بدون ملات

بلوک پازلی بدون ملات جدیدترین نوع بلوک سیمانی برای ساختمان که به وسیله دستگاه بلوک زنی ساخته می شود است، این بلوک دیوار چینی را بسیار راحت کرده و همانگونه که از نامش پیداست بدلیل نوع چیدمان و عدم بیاز به هلات در ساخت دیوار بلوک پازلی بدون ملات نام دارد.

بلوک پازلی بدون ملات چیست

اینکه تا چه حدی در صنعت ساختمان ایران مورد توجه قرار بگیرید و تا چه حدی بتواند جای پای خود را در این حوزه سفت کند هنوز چیزی مشخص نیست، در در گذشته نچندان دور بلوک هبلکس و آجرپازلی و سنگ مصنوعی نیز بسیار سرو صدا کردند اما همچنان بلوک سیمانی دیواری معمول که با دستگاه بلوک زن تخمگذار و ثابت تولید می شود حرف اول را در ساختمان سازی می زنند.

بلوک پازلی بدون ملات

در گذشته بلوک ها به صورت ساده و صاف تولید می شدند، بعدها از بلوک های دو سر ماده و یا نمادار بدلیل ملات خور بودن و محکم تر شدن دیوار مورد استفاده قرار گرفت، ولی چیزی نگذشت که بلوک های سیمانی فاق و زبانه دار و یا نر وماده متولد شدند که بدلیل سرعت بالا در دیوار چینی و احتیاج به دقت کمتر برای معمار مورد اقبال قرار گرفت و مخصوصا در بلوک های تیغه ای بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، اما چون مقاومت دیوار را پایین می آورند هنوز بلوک باغی همان نمادار تولید می شود.

بلوک پازلی بدون ملات به صورت پازلی و یکی در میان داخل هم قرار می گیرند به طوری که جایی برای ریختن ملات باقی نمی ماند.

برای خرید دستگاه آجرپازلی اینجا کلیک کنید

انواع دستگاه ها و روش های تولید بلوک پازلی بدون ملات

برای تولید این گونه از قطغات بتنی برای ساختمان احتیاج به ماشین آلاتی داریم که در زیر به آنها می پردازیم و با هر کدام از این روش ها می توانید از این نوع بلوک تولید کنید:

  • دستگاه آجر پازلی کهبه صورت فشرده و با استفاده از پرس بالای 30 تن بدون ویبره و کوره بلوک مورد نظر را تولید می کند
  • دستگاه بلوک زنی اتوماتیک که با استفاده از سیلو سیستم پرس هیدرولیک و ویبره می توانید روی زمین بلوک مورد نظر را تولید کنید
  • بلوک زن دستی که بروی زمین به صورت تخمگذار وسنتی با استفاده از اهرم چکش دستی بلوک روی زمین قرار می گیرد
  • به وسیله میز ویبره و با استفاده از قالب های ABS و پلاستیکی که به روش سمنت پلاست می توانید بلوک پازلی بدون ملات تولید کنید 

تفاوت بلوک پازلی بدون ملات با بلوک سیمانی

عدم استفاده از ملات یکی از تفاوت های آنهاست و تفاوت دیگر بین این دو بلوک این است که بلوک پازلی در قالب و تولید بلوک پازلی حتما باید بلوک نیمه برای انتهای دیوار در نظر گرفت، همچنین بلوک پازلی هزینه قالب و سمبه و دستگاه بلوک زنی بالاتری دارد و در مجموع بلوک گران تری نسبت به بلوک سیمانی می باشد.

بلوک پازلی بدون ملات چیست

با توجه به حساس بودن بلوک پازلی بهتر است برای تولید این بلوک از دستگاه بلوک زنی نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک استفاده گردد تا تراکم و کیفیت بیشتری داشته باشد همچنین برای ساخت قالب بلوک پازلی بدون ملات باید از برش لیزر با دقت بالاتر استفاده کرد.

بلوک پازلی بدون ملات شبیه آجر پازلی می باشد با این تفاوت که دستگاه آجرپازلی با دستگاه بلوک زنی متفاوت می باشد.

قیمت قالب بلوک پازلی بدون ملات نسبت به قالب بلوک دیواری بیشتر است زیرا هم زمان بیشتری برای ساخت لازم دارد هم برای تولید این قالب بایستی ظرافت بیشتری گذاشت و اجرت خم کاری و برشکاری برای تولید گلدانی این قالب بیشتر از بلوک های دیواری است، باید در هنگام سفارش این قالب این نکته را توجه داشت که برش های دور قالب و گلدانی حتما با دستگاه لیزر انجام شود تا بدون خطا خم ها انجام گردد زیرا در صورت خطا بلوک ها داخل هم نمی روند و دیوار چینی با مشکل روبرو می شود.

گروه صنعتی پاسارگاد نوین تولید کننده دستگاه بلوک زن و قالب و سمبه مخصوص برای بلوک پازلی بدون ملات طبق سفارش مشتریان عزیز می باشد.

همچنین بخوانید
انواع بلوک ساختمانی؟ سایز های مختلف بلوک و متریال آن چه دستگاه بلوک زنی برای ساخت بلوک مناسب است
آیا می خواهید اصول اولیه ساخت و ساز سبز را بدانید؟ ساختمان، چه بخواهیم چه نخواهیم، بر محیط تأثیر می گذارد. صنعت ساختمان مسئول 45 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای است که این موضوع را به موضوع مهمی تبدیل می کند
دیدگاه کاربران
محمد حسین صباغی
محمد حسین صباغی
1403/04/20
درود بلوکهای پازلی، مجوز مرکز تحقیقات مسکن و نظام مهندسی را دارند؟
admin@web24.ir
ارسال شده در : یکشنبه 24 تیر 1403

سلام خیر هنوز مجوزی گرفته نشده

خان محمدی
خان محمدی
1402/10/11
سلام دستگاه بلوک زنی با قالب دیواری و هم قالب پازلی بدون ملات میتونیم سفارش بدیم
admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 دی 1402

سلام آقای خان محمدی امکان این کار هست

حمید جمالی
حمید جمالی
1402/10/03
برای تولید بلوک پازلی بدون ملات فقط باید بلوک زن هیدرولیکی داشت یا با دستگاه دستی هم میشود تولید کرد
admin@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 04 دی 1402

سلام با بلوک زن دستی امکانپذیر است ولی کیفیت بلوک زن هیدرولیک را ندارد، توصیه می شود این نوع بلوک با دستگاه بلوک زن اتوماتیک تولید شود

رسا
رسا
1402/09/05
انواع دستگاه بلوک پازلی بدون ملات را توضیح دهید؟
admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402

سلام از منو محصولات وارد شوید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

امتیاز:

captcha