میکسر ناری ساز

میکسر مخصوص بلوک زن یا همان میکسر ناری ساز به صورت دیگ ثابت عمل میکند و بازویی و پارویی های آن میچرخد و عمل میکس بتن انجام میشود در مواقعی که مانند استفاده از دستگاه بلوک زن ، جدول زن و میز ویبره چون ملات مورد نظر بسیار کم آب است و اصطلاحا به آن دو نم میگویند سریع تر و دقیق تر اختلاط صورت میگیرد بنابراین میباست از میکسر مخصوص بلوک زن استفاده کرد.

اجزای تشکیل دهنده میکسر ناری ساز

میکسر ناری ساز ( مخصوص بلوک زن) از اجزای مختلفی تشکیل شده که در اینجا به آنها میپردازیم عبارت است از : الکتروموتور - گیربکس - ورق دور و کف - توپی - بازویی - تیغچه - پایه - فولی - کوبلینگ - تسمه 

الکتروموتور: در میکسر مخصوص بلوک زن در نوع کوچک 300 کیلویی از موتور تک فاز 3 اسب 1400 دور استفاده می شود ، در میکسر ناریساز 500 کیلویی از دینام 7.5 و 10 اسب 1400 دور استفاده میشود ، در میکسر 800 کیلویی از الکتروموتور 15 یا 20 اسب 1400 دور استفاده میگردد.

گیربکس: گیربکس ها در میکسر مخصوص بلوک زن بسیار متفاوت است در میکسر ناری ساز 300 کیلویی معمولا از گیربکس حلزونی vf110 استفاده میشود معمولا از گیربکس حلزونی vf130 ، vf150 و vf185 نیز در سایز های 500 و 800 کیلویی استفاده میشود ، در میکسر مخصوص بلوک زن 800 کیلویی از گیربکس کتابی توانکار و گیربکس 170 کیلویی روسی و همچنین گیربکس دست ساز کرانویل پینیومی دنده ریو هم استفاده میشود.

ورق دور و کف: در خرید میکسر ناری ساز باید به نوع و ضخامت ورق توجه بالایی داشته باشید ، ورق دور معمولا از لوله و یا ورق نورد شده در سایز های دهنه 90 ، 100 ، 120 ، 150 ، 180 و از ضخامت 6 تا 15 میل در پاسارگاد نوین تمامی ورق های استفاده شده از جنس درجه یک اکسین و یا فولاد مبارکه استفاده میشود.

بازویی: بازویی ها در میکسر مخصوص بلوک زن از جنس میلگرد ترانس و با چهارپهلو با ضخامت بالا بسته به نوع میکسر استفاده میگردد.

کوبلینگ: کوبلینگ در میکسر ناری ساز در زیر دستگاه گیربکس را به شفت متصل به کله گاوی وصل میکند و معمولا از دو نوع بازاری تیپ KP چدنی و از نوع دنده و زنجیر دوبل مورد استفاده قرار میگیرد.

فولی: در میکسر مخصوص بلوکزنی از فولی سایز B استفاده میشود و معمولا فولی ها از دو تسمه ، سه تسمه و چهار تسمه بستگی به سایز ملات ساز استفاده می شود.

انواع میکسر مخصوص بلوک زن

میکسر ناری ساز 300 کیلویی: میکسر مخصوص بلوکزن کوچک با برق تک فاز مخصوص تولید بلوک متوسط در حد توان ساخت 2/5 الی 3/5 فرقون مصالح با دهنه 100 سانتی متر که به آن میکسر دهنه 100 نیز میگویند ، در این میکسر 300 کیلویی ضرفیت اسما آن است و معمولا 200 تا 250 کیلو ضرفیت مفید آن است.

میکسر ناری ساز 500 کیلویی: میکسر مخصوص بلوکزن متوسط با برق سه فاز مخصوص تولید بلوک تقریبا 2000 تا در روز در حد توان ساخت 5 الی 6 فرقون مصالح با دهنه 120 سانتی متر که به آن میکسر دهنه 120 نیز میگویند ، در این میکسر 500 کیلویی ضرفیت اسما آن است و معمولا 400 تا 450 کیلو ضرفیت مفید آن است.

میکسر ناری ساز 800 کیلویی: میکسر مخصوص بلوکزن بزرگ با برق سه فاز مخصوص تولید بلوک زیاد در حد توان ساخت 8  فرقون مصالح با دهنه 150 سانتی متر که به آن میکسر دهنه 150 نیز میگویند ، در این میکسر 800 کیلویی ضرفیت اسما آن است و معمولا 700 تا 750 کیلو ضرفیت مفید آن است.

اهمیت میکسر ناری ساز در بلوک زنی

بدلیل اینکه مصالح در کارگاه بلوک زنی به صورت کم آب و یا اصطلاحا دو نم میباشد از بتونیر و میکسر هایی که به صورت درام میباشد (چرخش دیگ و بازویی ثابت) اصلا میکس نمیشود و عملا کارایی خاصی ندارند بنابراین برای داشتن یک کارگاه بلوک زن باید از میکسر ناری ساز استفاده شود در ضمن توجه داشته باشید که میکسر مخصوص بلوک زن هر چه بزرگتر باشد سرعت تولید شما افزایش می یابد و با اضافه کردن دستگاه بلوک زن در کارگاه خود دیگر مشکلی از بابت میکسر ناری ساز نخواهید داشت.

خرید میکسر مخصوص بلوک زنی دست دوم

میکسر ناری ساز دست دوم و کارکرده در صورت موجود بودن آن میتوانید به بخش دست دوم سایت در صفحه اصلی مراجعه و تهیه فرمایید ، اما بدلیل اصطحلاک بالا و خورندگی بالا بدلیل وجود سیلیس در پوکه و ماسه و سیمان توصیه میشود از میکسر مخصوص بلوکزن نو تهیه کنید تا هم از شرایط گارانتی بهره ببرید هم از خدمات پس از فروش ما استفاده کنید.

نکات  مهم برای نگهداری میکسر ناری ساز

  1. شستشوی دستگاه بعد از اتمام کار 
  2. گیریس کاری کوبلینگ و کله گاوی
  3. روغن واسکازین گیربکس حتما باید پر باشد و هر 6 ماه یکبار تعویض گردد (مهم)
  4. تیغچه های داخل کف گرد حداقل یک سانتی متر از کف ورق فاصله داشته باشد.
  5. قبل از زمان استارت میکسر بار داخل آن نریزید(خیلی مهم)
  6. تسمه های الکتروموتور باید حتما سفت باشد (خیلی مهم)