انواع بلوک ساختمانی

بلوک دیواری

بلوک تیغه ای

بلوک سقفی

بلوک دیواری: این بلوک برای استفاده در دیوار های دور و اصطلاحا بلوک باغی می نامند، این بلوک در سایز استاندارد عرض 20 و طول 40 عرضه میشود، که انواع و سایز های گوناگونی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

20*20*40 – بلوک اصلی و دیواری که در اکثر مواقع کاربرد دارد و بلوک باغی به آن می گویند.

18*18*38 – بلوک دیواری با سایز کوچکتر که به عنوان بلوک دیواری در شهریار و کرج و اطراف تهران استفاده می شود.

19*19*39 – مانند بلوک 18 مورد استفاده قرار می گیرد.

15*15*35 بلوک مخصوص مازندران با ضخامت 1 تا 1.5 سه سوراخ مخصوص ویلا سازی با دستگاه بلوک زن دو موتوره سمبه ریلی مورد استفاده است.

بلوک تیغه ای: این بلوک معمولا از پوکه های معدنی و صنعتی و سیمان و بعضا ماسه در آن ها استفاده می گردد، پوکه معدنی معمولا پوکه تبریز و پوکه قروه نام دارد و در نوع صنعتی به بلوک ها یآن بلوک لیکا می گوند که سایز استاندارد خود را دارد که معمولا از طول 49.5 در آن ها استفاده می شود.

بلوک تیغه ای در سایز های 7، 10 و 15 سانتی به صورت معمول در ساختمان استفتده می گردد.

بلوک تیغه ای 10 سانتی: سایز اصلی این بلوک 10*20*40 است و در بعضی مواقع 50 سانتی نیز از آن تولید می شود، کاربرد این بلوک برای تیغه های داخلی مثل اتاق خواب، حمام و سرویس ها و همچنین دیوار آشپزخانه مورد استفاده است.

بلوک تیغه ای 15 سانتی: سایز اصلی این بلوک 15*20*40 می باشد و در ساختمان در قسمت های بیرونی از آن ها استفاده می شود، بلوک سایز 15 در انواع گوناگونی تولید می شود که دو جداره سه جداره، نرو ماده و دو سر ماده و همچنین دو سوراخ و سه سوراخ تعدادی از آن ها هستند.

بلوک تیغه ای 7 سانتی: دقیقا این بلوک کاربرد و مشخصات بلوک 10 سانتی را دارد و برای جاهایی که باید از فضا حداکثر استفاده را کرد استفاده می شود.

برای ساخت بلوک های تیغه ای می توانید از با توجه به کیفیت و سرعت تعداد تولید خرید دستگاه بلوک زنی ثابت و متحرک را داشته باشید.

دستگاه بلوک زن دستی:

سرعت پایین کیفیت پایین

دستگاه بلوک زن دو موتوره:

سرعت متوسط، کیفیت متوسط

دستگاه بلوک زن هیدرولیک:

سرعت متوسط کیفیت بالا

دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک 12 قالبه:

سرعت بالا و کیفیت بالا

بلوک سقفی: این بلوک بدلیل این که استاندارد زلزله را ندارد در بسیاری از شهر ها از جمله تهران؛ تبریز و کرج غیر قابل استفاده می باشد.

برای بلوک سقفی از دستگاه بلوک زن رومیزی به صورت ثابت به همراه واشر استفاده می شود و در بعضی مواقع که بلوک دارای ضخامت بالای 2 سانتی متر است از دستگاه بلوک زنی نیمه اتوماتیک استفاده می شود، این نوع بلوک از سایز های 68 سانتی کرومینت و سایز های 20*20*42 و سایز 20*25*42 مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ار ملات سیمان و ماسه شسته می توان بلوک سقفی ایجاد کرد.

در پایان می توان به بلوک های دیگر مثل بلوک هبلکس و بلوک سی ال سی که توسط فوم بتن ایجاد می شود نیز اشاره کرد که استفاده خیلی کمتری از بلوک های سیمانی در ایران دارند.

برای خرید بلوک زن با کیفیت با گارانتی می توانید را از گروه صنعتی پاسارگاد نوین تهیه فرمایید. 

همچنین بخوانید
راهنمای خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه بلوک زنی برای مشهد و شهر های اطراف
بهترین انتخاب برای خرید دستگاه بلوک زنی و نکات مهم که در هنگاه خرید بلوک زن باید توجه داشت
بلوک پازلی بدون ملات جدیدترین نوع بلوک ساختمانی می باشد که امروزه در صنعت ساختمان استفاده می گردد، هنوز از این نوع بلوک به صورت انبوه در هیچ جای کشور استفادخه نشده
آیا می خواهید اصول اولیه ساخت و ساز سبز را بدانید؟ ساختمان، چه بخواهیم چه نخواهیم، بر محیط تأثیر می گذارد. صنعت ساختمان مسئول 45 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای است که این موضوع را به موضوع مهمی تبدیل می کند
دیدگاه کاربران
محمدی
محمدی
1402/09/05
سلام برای دیوار دور باغ چه سایز بلوکی باید ببریم با تشکر
admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402

سلام دستگاه دستی و بلوک زن اتوماتیک می توانید تهیه کنید

محمد
محمد
1402/09/01
سلام برای چابهار چه سایز بلوکی باید استفاده کنیم و با برق تک فاز کدام بلوک زن را تهیه کنیم
admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402

سلام بلوک زن دستی و دو موتوره ریلی می توانید تهیه منید

admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402

سلام بلوک زن دستی و دو موتوره میتوانید تهیه کنید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

امتیاز:

captcha