بلوک زن هیدرولیک چیست؟

بلوک زن هیدرولیک چیست؟

دستگاه های بلوک زنی دارای انواع گوناگونی می باشد که معمولا در دو نوع عمده دستی و هیدرولیک تقسیم بندی میشوند در این مقاله میخواهیم در مورد دستگاه بلوک زن هیدرولیک و انواع آن را برای شما توضیح دهیم.

سیستم هیدرولیک دارای جک هیدرولیک، شیر هیدرولیک، شیلنگ و تانک یا یونیت تشکیل میشود که توسط پمپ هیدرولیک فشار به جک ها آمده و به سمت بالا و پایین حرکت میکند، که برای دستگاه بلوک زن در قسمت قالب و سمبه و شن کش و همچنین حرکت استفاده می گردد.

سیستم هیدرولیک در دستگاه های بلوک زنی زیر مورد استفاده است:

دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک:

برای این دستگاه سیستم هیدرولیک فقط برای قالب و پرس سمبه از سه جک هیدرولیک استفاده می گردد، که به آن بلوک زن هیدرولیکی نیمه اتوماتیک می گویند.

دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک:

برای این دستگاه ا علاوه بر سه جک استفاده شده در قالب و پرس سمبه دو جک برای بازو های شن کش و یک جک برای فرمان، همچنین یک هیدروموتور برای حرکت دستگاه استفاده می شود که به آن دستگاه بلوک زن هیدرولیکی تمام اتوماتیک می گویند.

دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک 12 قالبه:

برای این دستگاه علاوه بر موارد بالا از دو جک دیگر یکی برای باز کردن درب سیلو و دیگری برای خودپرکن استفاده می گردد که به آن بلوک زن هیدرولیکی تمام اتوماتیک 12 قالبه می گویند.

دستگاه بلوک زن هیدرولیک

درمجموع هر وقت صحبت از بلوک زن هیدورلیکی می کنیم چیزی که از قدیم در ایران جا افتاده این است که می خواهیم در رابطه با بلوک زن نیمه اتوماتیک صحبت کنیم در صورتی که امروزه تقریبا بیشتر دستگاه ها با سیستم هیدرولیک کار می کنند، که نیمه اتوماتیک کوچکترین آنهاست، سیستم هیدرولیک بزرگترین هدیه به تولید بلوک در این حرفه کرده است.

دستگاه بلوک زن ثابت: این دستگاه بلوک زن هیدرولیک بر روی چرخ است. بلوک ها را روی یک کف بتنی قرار می دهد و به موقعیت بعدی می رود. این فرآیند نیاز به پالت های چوبی یا فولادی را از بین می برد. قالب و قوچ توسط سیلندرهای هیدرولیک حرکت داده می شود که بلوک بسیار محکم تری ایجاد می کند و بلوک ساز می تواند سیمان کمتری مصرف کند، این دستگاه ها ماشین های ثابتی هستند که بلوک های بتنی تولید می کنند. بلوک ها روی یک سکوی چوبی قرار می گیرند و سپس توسط کارگران به زمین منتقل می شوند. قالب و پیستون از طریق سیلندرهای هیدرولیک حرکت می کنند. هر نوع بلوک توخالی را می توان ساخت.

سیستم های هیدرولیک چگونه کار می کنند؟

روغن هیدرولیک با پمپاژ روغن از طریق سیستم هیدرولیک نیروی سیال ایجاد می کند. روغن از طریق شیر به سیلندر جریان می یابد و انرژی هیدرولیک آن را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. دریچه ها به هدایت جریان سیال کمک می کنند و در صورت نیاز می توان فشار را کاهش داد

دستگاه بلوک زن هیدرولیک دارای راندمان تولید بالا و کاربرد فرآیند بالا است. طراحی سیستم هیدرولیک به طور کامل فرآیند قالب گیری آجر خاکستر بادی را در نظر می گیرد. تعداد زیادی از داده های تجربی را از محل تولید به عنوان مبنایی برای طراحی و محاسبه جمع آوری کرد تا طراحی سیستم هیدرولیک معقول باشد، پمپ ها و آکومولاتورها کاملاً مطابقت داشته باشند و طراحی گذرگاه هیدرولیک معقول باشد. همچنین مدار بازیابی انرژی را تنظیم می کند و سیستم دارای راندمان بالا، گرمای کمتر و تعداد سرکوب بالا است. با پنل صفحه نمایش صفحه نمایش لمسی نسل جدید، به طور موثر استفاده نادرست یا برخی از خطاهای ناشی از این کار را کاهش می دهد. این عملیات را درک نمی کند و کمک بسیار موثری برای استفاده از کل اتوماسیون دستگاه بلوک زن و تولید ایمن آورده است

همچنین بخوانید
راهنمای خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه بلوک زنی برای مشهد و شهر های اطراف
بهترین انتخاب برای خرید دستگاه بلوک زنی و نکات مهم که در هنگاه خرید بلوک زن باید توجه داشت
بلوک پازلی بدون ملات جدیدترین نوع بلوک ساختمانی می باشد که امروزه در صنعت ساختمان استفاده می گردد، هنوز از این نوع بلوک به صورت انبوه در هیچ جای کشور استفادخه نشده
انواع بلوک ساختمانی؟ سایز های مختلف بلوک و متریال آن چه دستگاه بلوک زنی برای ساخت بلوک مناسب است
دیدگاه کاربران
شکرالله رستمی
شکرالله رستمی
1402/10/13
سلام بلوک زن نیمه اتوماتیک از چه شیر هیدرولیکی استفاده می کند
admin@web24.ir
ارسال شده در : پنجشنبه 14 دی 1402

سلام شیر دو دسته 45 لیتری

احمد خوئینی
احمد خوئینی
1402/10/11
تعمیرات جک هیدرولیک بلوک زن هم انجام میدید
admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 دی 1402

سلام آقای خوئینی بله سرویس و تعمیر بلوک زن هم داریم

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

امتیاز:

captcha