ماشین آلات کشاورزی

با پیشرفت تکنولوژی برای سرعت بخشیدن به کارهای مختلف در حوزه کشاورزی، ماشین‌آلات متنوعی طراحی و تولید شده است. با کمک این ماشین‌ها، می‌توان چندین کار را در کوتاه‌ترین بازه زمانی انجام داد. این ماشین‌آلات، علاوه بر افزایش سرعت و راندمان، بر کیفیت کار کشاورزی نیز تاثیر گذاشته‌اند. در این صفحه در مورد انواع ماشین ‌آلات پیشرفته کشاورزی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شوید.

انواع ماشین آلات کشاورزی

امروزه در صنعت کشاورزی ماشین آلات مختلفی وجود دارند که هر کدام برای انجام مراحل مختلف کار کشاورزی، طراحی شده‌اند. با کمک انواع ماشین‌ آلات کشاورزی می‌توان تولید محصولات باکیفیت را در مدت زمان کوتاه‌تری افزایش داد. این امر تاثیر به سزایی روی هزینه‌ها و صرفه‌جویی اقتصادی دارد.

برای مراحل و کارهای مختلف مانند شخم‌زنی، کشت، توزیع کود، زهکشی، حمل و نقل، کنترل آفات، آبیاری و برداشت، ماشین‌‌های مختلفی عرضه شده است.

ماشین آلات خاک ورزی

برای جوانه زدن و رشد بهتر محصولات، خاک کشاورزی باید در دو مرحله کشت شود. به همین علت می‌توان گفت این دسته از ماشین‌ها که برای اولین مرحله کشاورزی استفاده می‌شوند، در دسته مهم‌ترین ماشین‌آلات در صنعت کشاورزی به شمار می‌روند. هدف از خاک‌ورزی از بین بردن علف‌های هرز، بهبود وضعیت خاک و ایجاد بستری مناسب برای کشت گیاهان است.

برای خاک ورزی اولیه از گاو آهن استفاده می‌شود. گاو آهن یکی از انواع ماشین‌های کشاورزی است که به مرور زمان و بر اساس نیاز، ارتقا پیدا کرده است. از انواع این محصول می‌توان به گاوآهن برگرداندار، گاوآهن بشقابی (دیسک)، گاو آهن قلمی (چیزل)، گاوآهن اسکنه‌ای (زیرشکن) و گاوآهن دوار اشاره کرد. 

هرس بشقابی، هرس دندانه میخی، هرس دندانه فنری، کولتیواتور و غلتک در دومین مرحله خاک‌ورزی یا همان خاک ورزی ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت

برای مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات، ماشین آلات کشاورزی متفاوتی با توجه به نوع محصول مورد کشت، در بازار موجود است. به همین علت قبل از انتخاب ماشین و اقدام برای خرید آن، ابتدا باید نوع کاربری و نیاز خود را مشخص کرده و سپس براساس آن اقدام به خرید کنید.

موارد زیر از جمله نمونه ماشین‌آلاتی هستند که در حوزه کاشت کاربرد دارند: 

  • ماشین‌های از بین برنده علف هرز: قبل از کاشت محصول، اصولا علف هرز توسط ماشین‌های مختلف از بین می‌رود. برخی از این ماشین‌ها باعث زیر و رو شدن خاک و از بین رفتن کلوخ‌ها می‌شوند. کولتیواتور، چمن زن و وجین کن از نمونه ماشین‌های از بین برنده علف هرز هستند. برخی از این ماشین‌ها علاوه بر هرس کردن، خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند. به عنوان مثال کولتیواتور علاوه بر از بین بردن علف هرز، در ایجاد بستر مناسب برای کاشت محصول، دفن بقایای محصول در خاک و مخلوط کردن خاک کمک می‌کند.
  • بذرکار: بذرکار یکی از ماشین آلاتی است که با کمک آن می‌توان با حداقل نیروی انسانی، در کمترین زمان، بذر مورد نظر را در زمین کاشت. از آن جایی که نوع کاشت و عمقی که بذر در خاک باید قرار بگیرد، برای هر نوع محصول متفاوت است، ماشین‌های بذرکار مختلفی در این حوزه وجود دارد.

برخی از ماشین‌های بذرکار نیمه خودکار و برخی دیگر خودکار هستند. به کمک این دسته از ماشین‌ها می‌توان بذر گیاهانی مانند سیب‌زمینی را که شرایط خاصی برای کشت دارند، به صورت اتوماتیک کاشت. از انواع ماشین‌های بذرکار می‌توان به بذرافشان، خطی کار، نشاء کار، ردیف کار و غده‌کار اشاره کرد که هر کدام برای یک نوع محصول کاربرد دارند.

ماشین‌های کوددهی: ماشین‌های کوددهی وظیفه پخش کود مایع یا جامد روی سطح یا زیر خاک، در فاصله مناسب با بذر یا گیاه را دارند. کودهای جامد توسط ماشین‌های مخصوص شکسته و سپس با خاک مخلوط شده و کودهای مایع روی خاک اسپری می‌شوند. در کل، با توجه به نوع کود (جامد و مایع) از ماشین آلات مختلفی مانند تانکرهای مخصوص حمل کود، مخزن نگهداری کود، کود پاش، لودر و تانکر استفاده می‌شود.

  • سم پاش‌ها: برای از بین بردن آفت گیاهان و جلوگیری از آسیب دیدن و از بین رفتن محصولات توسط آفت‌ها، باید در مدت زمان رشد آن‌ها، توسط سموم آفت زدایی شوند. برای انجام این کار، کشاورزان از ماشین‌های سمپاش کمک می‌گیرند. سمپاش‌ها به دو دسته ساده و اتوماتیک تقسیم می‌شوند. این دو گروه تفاوت‌های مختلفی با یکدیگر دارند از جمله ظرفیت مخزن، میزان فشاری که باعث پراکنده شدن سموم توسط سم پاش می‌شود و نحوه پخش سم‌ها روی گیاهان.

نکته‌ای که باید در انتخاب دستگاه سم‌پاش به آن دقت کرد، نوع محصولاتی است که قصد آفت زدایی آن را دارید. برای آفت زدایی درختان باغ نیاز به دستگاهی با فشار بالا است در حالی که برای گیاهان و سبزیجات با سمپاشی که فشار پایین دارد، می‌توان سم‌زدایی کرد.

برای خرید سم پاش فرغونی و سفارش آن کلیک کنید.

  • ماشین‌های هرس: از انواع ماشین‌های هرس برای کوتاه کردن چمن یا هرس درختان میوه استفاده می‌شود. قبل از خرید باید نوع محصول را در نظر گرفت تا بر اساس آن بتوان قدرت ماشین هرس را تعیین کرد. یکی از نمونه‌های ماشین‌های هرس، اره موتوری است که به سه نوع برقی، شارژی و بنزینی تقسیم می‌شود. 
  • ماشین‌های برداشت: برداشت با توجه به نوع محصول از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به عنوان مثال محصولات باکیفیت و اولیه یک باغ را برای حفظ کیفیت آن، باید به صورت دستی، برداشت کرد. در باغ‌های بزرگ میوه دستگاه لرزا به برداشت محصولات کمک می‌کند. این دستگاه با ایجاد نوسان بر تنه درخت، باعث ریزش میوه‌ها می‌شود. بعد از برداشت میوه، ممکن است از ماشین‌های درجه‌بندی برای جدا کردن میوه‌های ریز از درشت استفاده شود. برای برداشت سبزی‌ها از ماشین‌هایی استفاده می‌شود که در یک مرحله بتوانند آن‌ها را ببرند. 

ماشین آلات باغبانی و فضای سبز

برای اصلاح چمن‌ها و فضای سبز باید از ماشین آلاتی مانند چمن‌زن استفاده کرد. به کمک چمن‌زن، علف‌ها برش و حالت داده می‌شود. چمن‌زن‌ گیربکسی، دستی، تراکتوری و برقی-شارژی از انواع مختلف این نوع ماشین باغبانی است. 

ماشین آلات فرآوری محصولات

برای ارائه محصولاتی مانند سبزیجات به بازار، آن‌ها شستشو و بسته‌بندی می‌شوند. به کمک ماشین‌های مخصوص مانند ماشین‌های شستشو، خنک کننده سبزیجات و بسته‌بندی، بسته‌بندی محصولات را انجام می‌دهند تا به دست مشتری برسد.

خرید ادوات و ماشین های کشاورزی

برای خرید ادوات و ماشین های کشاورزی ، باید به نوع زمین زراعی و محصول و وسعت زمین، توجه کرد. در این رابطه مشاوره با افراد متخصص حوزه فروش ماشین آلات کشاورزی در خریدی مطمئن و مطابق نیازتان کمک بزرگی به شما خواهد کرد. فروشگاه ماشین آلات کشاورزی پاسارگاد نوین با سال‌ها فعایت در این حوزه، توانسته است تجربه‌ای بالا در امر فروش ماشین‌آلات باکیفیت کسب کند. همین مسئله باعث شده است تا در افزایش اعتبار فروشگاه و میزان رضایت بالای مشتریان گامی بزرگ بردارد.

ویژگی های ماشین آلات کشاورزی باکیفیت

قبل از خرید ماشین آلات کشاورزی باید به ویژگی‌های ماشین دقت کنید تا خریدی مطمئن، درست و مطابق نیاز را تجربه کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماشین‌های کشاورزی، امکانات آنهاست. از این رو شما باید قبل از خرید، ان‌ها را بررسی کنید.

همچنین باید توانایی و ویژگی‌های ماشین مطابق بر اساس اندازه زمین، نوع محصول و نوع خاک باشد. یک ماشین کشاورزی باکیفیت باعث می‌شود که علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، در مقدار هزینه‌ها نیز اقتصادی عمل کنید. ضمن اینکه باعث افزایش بهره‌وری و تسهیل کارها نیز شوند. برای بررسی بیشتر ویژگی‌های ماشین آلات، می‌توانید از کارشناس‌های فروش ما در شرکت پاسارگاد نوین، کمک بگیرید.

قیمت ماشین آلات کشاورزی

قیمت ماشین آلات کشاورزی به نوع برند، کیفیت، امکانات و ویژگی‌های آن بستگی دارد. با توجه به تنوع بالای این محصولات، شما می‌توانید بهترین ماشین آلات کشاورزی را در سایت پاسارگاد نوین مشاهده کنید و با توجه به نیازتان بهترین نوع محصول را انتخاب کنید. ضمن اینکه مشاوران ما همواره آماده ارائه بهترین مشاوره به شما هستند.

قیمت ماشین آلات کشاورزی دست دوم

با توجه به قیمت بالای ماشین آلات کشاورزی دست اول، در برخی موارد خرید ماشین آلات کشاورزی دست دوم از نظر هزینه به صرفه است. در خرید این دسته محصولات، اطمینان از کیفیت ماشین، اولویت بالایی دارد. به همین علت باید از فروشگاه معتبر و مطمئن خرید کرد. فروشگاه پاسارگاد نوین با توجه به سابقه و کیفیت بالای خدمات، امکان خرید انواع ماشین آلات دست دوم کشاورزی از جمله بلوک زن، بچینگ، میکسر ناری و... را نیز، برای مشتریان خود به‌ویژه در صنعت ساختمان‌سازی و کشاورزی، فراهم کرده است.

البته با توجه به نوسانات قیمت دلار و این حقیقت که بیشتر ماشین آلات مورد استفاده در صنایع مختلف، ایرانی نیستند، نمی‌توان قیمت ثابتی برای این وسایل تعیین کرد. شما می‌توانید از فروشگاه پاسارگاد نوین، ماشین آلات دست دوم مختلف را با توجه به کارکرد و طول عمر مفیدشان، با قیمت‌های مختلف و البته به صرفه و مناسب خریداری کنید. همچنین از مشاوره و راهنمایی کارشناسان حرفه‌ای ما در مجموعه بهره ببرید.